sábado, 14 de diciembre de 2024

IRAKASLEAREN ELKARRIZKETA



Irakaslearen funtzioa izeneko ikasgaiaren eguneetako batean, irakasleak praktika lan bat proposatu zigun, haurren hezkuntzako irakasle bati elkarrizketa bat egitea osatuz. Helburua bere esperientzia, irakaskuntza metodoak eta hezkuntza sisteman duen funtzioa gehiago ezagutzea zen. Lan honek, irakaslearen funtzioan sakontzeko aukera izan ez ezik, taldeka lan egiteko aukera ere ematen zigun, talde-lana sustatuz.

Lanaren helburua K1 moduluaren ikaskideekin taldeak osatzea zen, eta talde bakoitzaren barruan, haurren hezkuntzako irakasle bati galdetegi bat prestatzea. Galderei haurren hezkuntzari buruzko gaietan oinarritu beharko genituzkeen, hala nola, erabiltzen diren metodologiak, haurrekin dugun harremana, eguneroko lanaren erronkak, familien harremana, eta beste gai garrantzitsu batzuk. Irakasleak esan zigun galderak 15 eta 25 bitarteko kopuruan izan behar zirela, eta elkarrizketa 30-40 minutuko iraupena izan behar zuela. Horrela, talde bakoitzeko kide bakoitzak zenbait galdera egin beharko zituen, irakaslearekin elkarrizketa fluido eta aberasgarria izan ahal izateko.

Lan honen interesgarria zen aldea zen ez zela soilik galdera eta erantzun batzuk egitea, baizik eta elkarrizketa dinamiko bat sortzea, irakasleak bere esperientzia eta iritzia partekatzeko aukera izan zezala. Horrek esan nahi zuen galderak irekita egon behar zirela, hau da, irakasleak bere erantzunetan sakondu ahal izateko eta elkarrizketa luze eta xehetuagoa sortzeko moduan formulatuta egon behar zirela. Horrek, aldi berean, guk, ikasleok, irakaslearen rola hezkuntzan hausnartzeko aukera ematen zigun, beste irakasle batzuen esperientzietatik ikasteko eta haren funtzioaren konplexutasunak hobeto ulertzeko.

Taldeko kide guztiek galderak prestatu genituenean, klasean elkartu ginen haiek partekatzeko eta koherente modu batean antolatzeko. Helburua zen galderak elkar osatzea, errepikapenik ez egotea eta haurren hezkuntzaren alderdi garrantzitsuenak estaltzea. Bileran zehar, galderak egokitzeko eta elkarrizketa fluido eta koherenteagoa izan zedin egokitu genituen, elkarrizketa egiteko denbora mugatua errespetatuz. Taula bat sortu behar izan genuen, eta bertan azpimarratu nahi genituen gai garrantzitsuenak sailkatu genituen, eta irakaslearekin izan genuen elkarrizketan zenbat aldiz agertzen ziren zehaztu genuen.

Hurrengo pausoa haurren hezkuntzako irakasle bat bilatzea izan zen, elkarrizketan parte hartzeko prest zegoena. Lanaren erronka nagusietako bat izan zen, izan ere, audio bidezko elkarrizketa bat egiteko prest zeuden irakasleekin harremanetan jarri behar izan genuen. Zortez, guk ikasleok hainbat irakasle aurkitu genituen gure esperientzia partekatzeko prest. Elkarrizketa audioz grabatzea erabaki zen. Grabazioak, halaber, irakaslearen erantzunak arretaz entzutea ahalbidetzen zigun, eta hori lagungarria izan zen ondorengo analisia egiteko.

Elkarrizketak egin ondoren, hurrengo pausoa izan zen elkarrizketa bideo bat prestatzea, bertan irakaslea aurkezten genuen eta egindako galderak egiten. Lehen esan dudan bezala, irakasleak eskatutako bideoak 30-40 minutuko iraupena izan behar zuen, eta elkarrizketa informatiboa izan behar zuen, irakaslearen erantzunek hezkuntza sistema egungo testuinguruan irakaslearen funtzioa hobeto ulertzen lagundu zezaten.

Azkenik, lanaren aurkezpena iritsi zen. Talde bakoitzak bere elkarrizketa aurkeztu behar zuen klasean, eta aurkezpen horretan hurrengo taldeak elkarrizketa egin genuenari buruzko galderak egiteko aukera izango zuen. Honek lan gehiago aberasten zuen, izan ere, besteen esperientzietatik ikasteko eta haurren hezkuntzako irakaskuntzaren ikuspegi desberdinak aztertzeko aukera ematen zigun. Irakaslea ere parte hartzen zuen aktiboki aurkezpenetan, elkarrizketa bakoitzaren inguruan galdera batzuk eginez.

Lan honek aukera ezin hobea eman zigun ikastaroan lortutako ezagutzak modu praktikoan aplikatzeko, aldi berean ikerketa, komunikazio eta talde-lana egiteko gaitasunak garatzen genituen bitartean. Gainera, irakasle bati egindako elkarrizketa honek hezkuntza infantilaren irakaslearen funtzioari buruzko ikuspegi zuzena eta pertsonala eskuratzeko aukera eman zigun, eta hori oso aberasgarria izan zen gaia hobeto ulertzeko. Beste taldeekin elkarrizketak partekatzeak ere aukera eman zigun esperientzia eta ikuspegi desberdinak ikasteko, eta horrek ikaskuntza sakonago eta kolaboratiboagoa ekarri zuen.

Ondorioz, irakasleak proposatutako lanak esperientzia oso aberasgarria izan zen, izan ere, ez zuen soilik irakaslearen funtzioaren teoria haur hezkuntzarenh alorrean sakontzen lagundu, baizik eta ezagutza praktikan aplikatzeko aukera ere eman zigun irakasleekin egindako elkarrizketen bidez. Jarduera honek irakasleen eguneroko lanaren ikuspegi osoagoa eta hurbilagoa eskaini zigun, haien irakaskuntza metodoak, gelako erronkei aurre egiteko erabiltzen dituzten estrategiak eta haurren eta familien arteko harremanak ezagutzeko aukera emanez. Horrez gain, talde-lana funtsezkoa izan zen, ez bakarrik gure ikaskideekin lankidetzan aritzeko aukera ematen zigulako, baizik eta ikuspegiak partekatzeko, ideiak trukatzeko eta beste talde batzuen ikuspuntuak ikasteko. Galderak prestatzeko, elkarrizketak egiteko eta emaitzak aurkezteko dinamikak komunikazio eta talde-laneko gaitasun garrantzitsuak garatzen lagundu zigun. Hori guztia, irakaslearen lanaren garrantziaz hausnartzeko aukera izan genuen eta horrek ikaskuntza askoz ere baliagarriagoa eta gure etorkizuneko hezkuntza arloko lan profesionalean aplikagarriagoa izateko lagundu zuen.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

HAUR HEZKUNTZA ETA ZAINTZA

Zaintza kontzeptua azken urteotan gero eta garrantzitsuagoa bihurtu da hezkuntzaren esparruan, batez ere Haur Hezkuntzan . Zaintza ez da soi...